Reklamace

Reklamace vadného výrobku v záruční době


Kontaktujte autorizovaný servis a popište problém. Servis vám poskytne úplné a odborné informace, sdělí vám, zda se opravdu jedná o vadu a zda je nutné zahájit reklamační řízení.


Nejrychleji vyřídíte reklamaci při reklamování zboží přímo v autorizovaném servisu. Jejich seznam naleznete na našich stránkách, v návodu k použití výrobku, který je přiložen u zboží, v záručním listě, byl-li ke zboží vydán, případně na oficiálním webu výrobce. 
V případě velkých strojů nabízejí některé servisy výjezd svého technika přímo k vám, u malých spotřebičů je nutné doručit zboží do servisu osobně nebo poštou.
Pokud značka reklamovaného zboží nemá vlastní autorizovaný servis, uplatněte reklamaci přímo u nás.

Máte několik možností.
• Přineste zboží osobně do naší prodejny.
• Zašlete zboží poštou na adresu: LEBEDA Tools s.r.o., Milevsko 399 01, Blanická 1553,
• Zasláním reklamačního protokolu si můžete vyžádat dopravu do servisu na naše náklady.

Výrobek do reklamace předejte kompletní, včetně všech součástí a čistý v souladu s hygienickými předpisy nebo obecnými hygienickými zásadami. Musí obsahovat všechny části a příslušenství, které jsou nutné k ověření reklamované vady. 
Pro rychlejší vyřízení reklamace doporučujeme přiložit doklad o koupi (fakturu), záruční list a vyplněný reklamační list. Nezapomeňte na vaše kontaktní údaje a adresu pro zpětné zaslání.

Na dárky, které jsou poskytovány zdarma, nelze uplatňovat žádná práva spotřebitele. Takové zboží splňuje podmínky Darovací smlouvy a veškeré normy podle platné legislativy ČR.

Lhůta pro vyřízení reklamace
V případě, že jste spotřebitel, reklamace bude vyřízena ve 30denní lhůtě.
V případě, že nejste spotřebitel, se snažíme vyřídit reklamaci v co nejkratší době.

Náklady spojené s dopravou zboží do servisu a zpět ze servisu vám budou uhrazeny při splnění těchto podmínek:
• s naším reklamačním oddělením bude předem dohodnuto, že nevyužijete naší nabídku na bezplatnou dopravu a zboží dopravíte do nejbližšího autorizovaného servisu na vlastní náklady,
• reklamace bude oprávněná (nebude se jednat např. o závadu způsobenou chybnou obsluhou, mechanickým poškozením apod.),
• zašlete žádost o proplacení nezbytných nákladů spojených s dopravou reklamovaného zboží,
• doložíte výši nákladů (sken účtenky za poštovné, přepravní list apod.).
Proplatit lze pouze náklady v přiměřené výši vzhledem k povaze zboží. Např. náklady na poštovné, nikoliv za taxi službu nebo kurýra. Pokud nevyužijete naši nabídku bezplatné dopravy do servisu, proplácíme maximálně 89Kč za dopravu balíku s hmotností do 50 kg.

 

Autorizovaný servis NÁŘADÍ A ZAHRADNÍ TECHNIKY
LEBEDA Tools s.r.o., Milevsko 399 01, Blanická 1553, prodej@lebeda.cz  , +420 382 521 571, www.lebeda.cz 

 

Reklamační list ke stažení zde. 

 

 

Záruka na akumulátory a baterie

 

Občanský zákoník stanovuje, že kupující je oprávněn reklamovat vady, které se u spotřebního zboží vyskytnou v době dvaceti čtyř měsíců od koupě produktu. Tento paragraf se vztahuje na výrobní vady akumulátorů, avšak nevztahuje se na životnost baterií a akumulátorů. Snižování kapacity totiž není vadou, ale přirozenou vlastností baterie. Vzhledem k tomu, že k opotřebení dochází při běžném používání zboží, záruku lze uplatnit pouze při poškození baterie. Životnost baterie je nejčastěji spjata s počtem nabíjecích cyklů, ale i se způsobem nabíjení, vybíjení a uskladnění. Proto se používá paušální doba životnosti 6 měsíců. Jedná se ale o životnost baterie nikoli o její záruční dobu! Záruční dobu ovšem nelze zaměňovat za životnost výrobku.

Jak si tedy zákon vysvětlit? Pokud zakoupíte akumulátor, ať již samostatně, nebo součást jiného produktu, reklamovat jej můžete běžně jako cokoli jiného po zákonem stanovenou dobu 24 měsíců. Pokud se tedy například při běžném používání akumulátoru díky konstrukční, či skrytě materiálové vadě uvolní nějaká jeho část, je to pravděpodobně důvod k reklamaci. Jestliže však po době delší než šest měsíců budete chtít reklamovat pokles kapacity akumulátoru, pravděpodobně neuspějete. Pokles kapacity totiž souvisí se životností akumulátoru. Jedná se o přirozený jev, který je navíc, jak již bylo uvedeno ovlivněn počtem nabíjecích cyklů, způsobem nabíjení, vybíjení a skladování. Jestliže například necháte lithiový akumulátor úplně vybitý po několik týdnů, je možné, že jej již nepůjde vůbec nabít. Zde se pak již nejedná o vadu akumulátoru, k poškození došlo zanedbáním běžné údržby a uskladnění ze strany uživatele.

Co tedy poradit?

 Lithiové akumulátory jistě nejsou levnou záležitostí. Vlastníte – li například akumulátorovou sekačku, nebo jiné nářadí, pečlivě dbejte na to, abyste nenechali akumulátor vybitý v zimě po dobu několika měsíců v sekačce. Na začátku sezóny se vám může stát, že již nepůjde nabít. A reklamace takto zanedbaného akumulátoru s největší pravděpodobností nebude uznána. Pečlivě čtěte uživatelský návod a o akumulátor se nezapomeňte patřičně starat. Dobře udržovaný akumulátor může vydržet i přes postupně se snižující kapacitu sloužit dobře poměrně dlouho. Pokud jej budete zanedbávat, může být výměna za nový nutná i 1x za rok.